هی....به جان تو قسم که منم مثل توام ,عین توام, هرچه گفتی همان را عددم!!!!!

1

باز سرد است هوا

به گمانم دوچندحادثه با خود دارد

دور* افتاده به دستان مردان غرور 

یا که

یک دندگی ونادانی 

کاش می دانستیم

کاش می فهمیدیم

آخر  آن جاده

آن نمی دانم دور

چه کسی منتظر است

*دوربه معنای نوبت

وقتی که خودمان نباشیم

وقتی که خودی مستقل و خود اتکا اما با تقوا و خداترس نداشته باشیم همه اش سعی می کنیم که بفهمیم که کی چی گفت یا که کی چی می خاد  

همه اش سعی مان این است که محبوب فلان کس .فلان گروه و فلان نوع تفکر باشیم  و این می شود بی ارادگی و خودباختگی ناخودآگاه  و اگر ما  درمسند ومقامی باسیم و یا  نماینده جمعی و یا .. درآنصورت  ما به جای  شناخت مشکلات و معضلات  و تلاش برای  یافتن راه و راهکار می شویم یک آدمی که صبح تاشب گوش یه زنگ است و دست به تلفن!که بفهمد فلانی و فلانی ها چه گفتن و چه می خواهند که ما هم آنرا بخواهیم و آنرا انجام دهیم  و این قطعا مطلوب و محبوب ماهایی که قصد و نیت مان خداست  و معیار و محکمان خدا ترسی  نخواهد بود واین قطعا مارا از مردمی که مارا انتخاب  دورخواهدکرد و یک روزی می رسد که ماآنها را نمی فمیم !وخدای ناکرده حرفمان حرف انها نخواهد بود !!

حاصل کلام  وقتی مامی خواهیم حرفی بزنیم اظهار نطری بکنیم و لی مستمع می داند یا می تواند حدس بزند ما چی می خواهیم بگوییم درآنصورت ما ول معطلیم و دیگر نمی توانیم خلاق باشیم  و اهل حل و فصل امور !! البته این با تقیل و تقید داشتن به رای ونظر مورد توافق جمع منافاتی ندارد  خصوصا در مواقعی که براساس قانون فردی درمقام بیان یا اعلام حرف و نظر برای فصل الختام کار و جلوگیری از هرج ومرج باشد البته این مهم را هم باید درنظر داشت که آن فصل الختام قطعا می بایست ماحصل ومبین نظر جمع و اکثریت باشد ولاغیر

تقیل رای و نظر مردم در جنگ صفین توسط امام علی ع  بود ,علی رغم ماحصلش که ظاهرا به ضرز پیروان علی ع  شد درآن مقطع   اما این تصمیم امام علی ع  تقدس و تقدیر  یک بزرگ منادی و رهبر  از رای و نظر مردم بود که نهایتا پس از فراز و نشیب می توانند راه را ازچاه تشخیص دهند   

بد ذفاع کردن ضررش بیشتر از خوب حمله کردن است (چیزی به این مضمون ) :دکترعلی شریعتی

نکته دیگری که هر مسلمان باید و بایستی بداند این است که  رای و نظر جمع  اگر منجر به اشتباه بشود اولا برای شخصی که جهت پیروری کردن ازآن دستور کلی صادر می کند گناه محسوب نمی شود ویا اینکه ایشان هم به همان سهم مسئول است و در پیشگاه الهی  مورد تشویق یا تنبیه قرار می گیرد  ,در غیر انصورت همه خوب و بد تصمیمات برگردن یک فرد افتاده و  این باربسیار بسیار سنگینی است که محافظه کاری یک قرم ویک ملت و یک جمع به ضرر یک انسان شریف تمام می شود و یا  به ضرر یک تفکر و یا حتی نظام که این هضمش چندان ساده نیست !  

 اصلا اصل  واساس دین بر اختیارناشی از آگاهی است : آگاهی که خداوند منان توسط پیامبران  و اولیاء  به بندگانش عطا می کند  تا در صورت متدین بودن فرد و انجام عبادات و مناسک لازمه مقدمه باشد برای تعمق بخشیدن براین عبادات است  تعمق و فهمی که ماحصلش تزکیه است و حکمیت 

 تزکیه برای تقید دینی و زدودن زنگار گناه از تن و روان با منش انسانی و عرفانی 

و کتاب وحکمت جهت بالا بردن فهم وهدایت  و حمایت انسان جهت ساخت و ساختن  جامعه و جوامعه براساس  علم واستاندارد  جهانی, تدابیرجمعی , عرف معقول و مشروع

هوالذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوعلیهم ایاته ویزکهم و یعلمهم الکتاب والحکمه و ان کانو من قبل لفی ضلال مبین (جمعه 2)

اوست کسی که ازمیان بی سوادان فرستاده ای از خودتان برانگیخت ,تا آیات او را برآنان (شماها) بخواند و پاکشان گرداند وکتاب و حکمت بدیشان بیاموزد ,و(آنان) قطعا پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند (می گویداز خودتان نه از فرشته گان ,نه از ابرانسان ها  البته این انسان این انابشرمثلکم بعدا و پس از انجام رسالت و محقق ساختن اهداف  دینداری و دینمداری که حاصلش پاک شدن و عالم بودند وحکمت آمیختن مردم است این فرد عادی به مرتبه ای می رسد که خدا و تمامی ملائک به ایشان سلام می فرستند  و این بعد از  اعلام رسالت است,  بعد ازانجام رسالت است  و بعد از محقق شدن اهداف اصلی که همان قسط و عدل  است  

 وحال هرکدام از ماها بخواهیم در رابطه با دین حرفی برای گفتن داشته باشیم باید ابتدا خود را تزکیه کنیم خود را پاک کنیم  مسلح شویم به اخلاق خوب به خلق و خوی نیکو  ,به داشتن جادبه , به جلب نظر مردم و این با لجاجت و تک فکری و تک خوانی همخوانی ندارد باید رسالتمان همسان و همسو با راه و روش و منش پیامبرمان باشد 

اهل بخشش

اهل گذشت

اهل تزکیه 

اهل کم خواهی

اهل دیگر خواهی

اهل تحمل

اهل گوش دادن

اهل شنیدن

اهل سلامت

اهل رعایت

اهل محبت

اهل علم

اهل حلم 

اهل دانش

اهل بینش

اهل رحم

اهل نرمی و نرم خویی

 اهل بزرگ منشی

اهل مهربانی 

اهل همدلی

اهل همدردی

علی ع می فرماید دلم می سوزد یا  که دلتان بسوزد و تاسف بخورید برای کسانی که محکوم شده اند  کسانی که با اعمال و کردار خود مستوجب مجازات شده اند !می فرماید  غمگین شوید, تاسف بخورید  که چرا چنین شده است و بنده ای از بندگان خدا اینگونه به کژراهه و بی راه رفته است  !

اما خودمان را ببینییم که چسان و چطور از اینکه رقیبمان متهم شده خوشیم و اصرار داریم با تکرار اشتباه  و سرزنش او رادر معرض اتهام قرار داده و  به سمت وسوی  نیستی و نابودی سوق دهیم وبرای ثابت کردن خود نبش قبر حوادث کنیم 

 خورد و خوراک آنانی که برسر سفره ی محبت مان نشست اند  کوفتشان کنیم

دافعه را استاد مسلم باشیم

بجای چه کرده ایم  چه کرده اید را هرلحظه فریاد بزنیم  

 بجای اینکه بگوییم چی هستیم همه اش تکرارکنیم چی بودید و چه چه !! .

شب

ستاره

رونق مهتاب

کاش این آرام پایانی نداشت

کاش فردانیز از آرام پر می شد 

2

نمی شود از حادثه بزرگی که در فرانسه افتاده ننوشت  و از  شلوغ بازاری که دنیای رسانه ای استعمار  خصوصا بی بی سی مکار  به راه انداخته تا ازآب گل آلودی که توسط عوامل مشکوک القاعده یا داعش اتفاق افتاده  سوء استفاده تبلیغاتی کنند چیزی نگفت

باید وبایستی دانست که آزادی با هتک حرمت پیامبر عطیم شان اسلام فرق دارد و احمق هایی که با کشیدن کاریکاتور در گدشته نه چندان دور احساسات مسلمانان خصوصا اقشار عادی و عامی را برانگیختن و سبب اغتشاش در بسیاری از کشورهای اسلامی شده و  حتی در بعضی کشورهاهمچون پاکستان بیش از بیست وچند نفر کشته شدند  و آب ازآب تکان نخورد  فرق دارد و قطعا این کارکاتوریست های بیدین وسبک مغز محکوم اند و مطرود

چند سال پیش هیچکدام از این انسان نماهای استعماری با کشته شده گان تظاهرات ناشی از کشیدن کاریکاتور (پیامبراسلام) اظهار همدردی نکردند و آن کاریکاتوریست های بیدین و احمق را مورد نقد قرار ندادند  وفقط بهانه ای شدبرای گروه های افراطی تا به سبب آن باز هم  جهره اسلام عزیز را خشن  وبی منظق نشان دهند وهمکاران  این کافران  بازهم برپشت نشریات جدید الانشارخود به چهره پیامبررحمت  وانسانیت اهانت نمایند وبا بوق وکرنا تیراژ سه میلیونی به چاپ برسانند

مسلمانان واقعی ضمن محکوم کردن هر گونه اقدام تروریستی  که باعث کشته شدن افراد بیگناه می شود خریدن نشریه ای که علی رغم این حادثه غمگین باز هم برطبل اسلام ستیزی زده است مزموم بوده و آنرا گناهی بزرگ و نابخشودنی می دانند

ونابخشودنی تر اینکه نباید بگونه ای عمل کرد تا با نیاتیاناهو قاتل کودکان فلسطینی که این روز ها برای کشته شدگان چند یهودی اشک تمساح می ریزد هم سخن و هم جبهه شد

دشمن دون  

تیغ بردست 

مست مست  

زین تظلم کاسه صبرم شکست  

حقیقتا امروزه دین مبین اسلام تمام قد دربرابر کفر و تحجر ایستاده و باید وبایستی عاقلانه و با درایت از آن دفاع کرد 

دفاعی معقول

 دفاعی مطلوب

دفاعی مبتنی برروشنگری

دفاعی عاشقانه

دفاعی عرفانی وعارفانه

دفاعی براساس سیره و رفتار محمد مصظفی(ص) پپامبر  بخشش و رحمت  

امروزه  وبرای معرفی اسلام ناب یایدو بایستی با تمامی وجود در برابر خشک مغزی و تحجر بایستیم و این بلای جانکاه را که از بدواسلام در شکل سطحی نگری دینی و توجه و اصرار بر تقید و تعبد به ظواهر  علی ع را از رسالتش که همانا اسلام اجتهادی بود محروم ساخت  ازدایره اسلام بیرون کنیمو یادمان نرود که امام خمینی ره در سالهای آخر عمرپربارشان فریاد های بلندی برعلیه تحجر زده و گویا متوجه شده بودند که پاشنه آشیل این حرکت عظیم و الهی می تواندافراگی گری  و اصرار برجزم نگری و نداشتن دانش و بینش  عمقی ودریک کلام اجتهاد انقلابی باشد واین انقلابی گری نه به معنای جنگ طلبی وستیز کهمبتنی بر نوآوری موافق اصول اما زمان محور  وجامع نگراست واین اجتهاد بیش و پیش از هرچیزی از انطباق خشک و مکانیکی  اجتناب می کند

 اجتهادی که فراجناحی است

اجتهادی که از اقتدارگرایی مبراست

اجتهادی که مبلغ است

اجتهادی اختیاررابراجبار ارجح می داند

اجتهادی که شریعت را در کل حقی الهی می داند

اجتهادی که  عدالت را عمدتا  امری دنیوی و حق الناس می داند 

اجتهادی که بجای توجیه و سطحی نگری در رابطه باحوادث  وتغییر و تحولات اجتماعی به دنبال قانون وقاعده های  علت و معلولی است و برای پدیده های این جهانی با توجه به علم و حکمت خدا دادی  وبا شناخت سنن الهی که در افعال وفرایندهای  این جهانی مستتر است به دنبال یافتن  راه و راهکارهای حقیقی و معقول است

اجتهادی که عرصه را بر کوته فکران متحجر وهابی و شاگردان  و مزدوران آنان یعنی القاعده ,طالبان و داعش و ...  می بندد و هرگونه بهانه ای که چهره رئوف و رحیم اسلام ناب محمدی را خدشه دار کند از دست اسلم ستیزان استعماری می گیرد و در مواقع لزوم با جان ومال از این اسلام دفاع می کند

البته این دفاع مخاطبش انسانهای آزاد وآزاده است و الا در برابر انسانهایی نطیر نیانتیاناهو  وکسانی که برای خوش آمد اسلام  ستیزان و یا افکار مترتب ازوسوسه های شیطانی به پیامبرعظیم الشان اسلام اهانت می کنندباید و بایستی شعر زیر را زیر لب زمزمه کرد 

گرچه دنیا سخت

گرچه ره تاریک وظلمانی  

باش تا فردا برون آید ز پشت ابرها خورشید

این تن خونین

دلی پرخشم دارد موج موج

/ 1 نظر / 31 بازدید

ین روزها آب وهوای دلم آنقدر بارانی ست که . . . رخت های دلتنگیم را فرصتی برای خشک شدن نیست